15 Temmuz 2012 Pazar

Yurtdışında Eğitim Alan ve Mezun olmuş Azerbaycanlı Gençlerin Uluslararası Forumu Sosyal Birliği

Yurtdışında Eğitim Alan ve Mezun olmuş Azerbaycanlı Gençlerin Uluslararası Forumu Sosyal Birliği (İngilizce: ASAIF - Azerbaijani Students and Alumni International Forum), Azerbaycan Cumhuriyeti'nde sosyal bir birliktir.

Kısa Tarih

'ASAIF Yurtdışında Eğitim Alan ve Mezun olmuş Azerbaycanlı Gençlerin Uluslararası Formu 2001 yılından itibaren yurtdışında eğitim alan gençleri bir araya getirmek amacıyla her sene Azerbaycan'da yıllık yaz forumları organize etmeye başlamıştır. ASAIF kurulduğu ilk günden itibaren çeşitli isim değişikliğine uğramıştır. Fakat, 2010 yılında yapılan 8. yıllık yaz formunda birliğin ismi “ASAIF – Azerbaijani Students and Alumni International Forum” olarak kesinleştirilmiştir. Yurtdışında eğitim alan Azerbaycanlı gençleri bir araya toplamak, onları ortak Azerbaycançılık değerleri etrafında birleştirmek amacıyla ASAIF, 2010 yılında faaliyetini resmileştirmek ve yapısallaştırmak kararı almıştır. Bu amaçla 15 eylül 2010 tarihinde kuruluş toplantısı organize edilmiş ve toplantıya dünyanın 15 farklı ülkesinden gençler katılmıştır. Bu toplantıda, birliğin yapısı onaylandıktan sonra Devlet tarafından da resmi onay almak amacıyla Azerbaycan Cumhuriyeti Adalet Bakanlığı'na müracaat edilmiştir. Daha sonrasında, 24 Eylül 2010 yılında kurum “Yurtdışında Eğitim Alan ve Mezun olmuş Azerbaycanlı Gençlerin Uluslararası Formu” sosyal birliği adı altında devlet tarafından resmi onay almıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder