25 Temmuz 2012 Çarşamba

Süleyman Demirel Üniversitesi Bilgiler

SuleymanDemirelUniversitesiLogosu.jpgSüleyman Demirel Üniversitesi, SDÜ, Isparta'da 11 Temmuz 1992 tarihinde ve 21281 sayılı Kanun ile kurulan devlet üniversitesi. Kurulma aşamasında adı Göller Bölgesi Üniversitesi olarak düşünülmüş daha sonra Ispartalı siyasetçi ve devlet adamı Süleyman Demirel'in adı verilmiştir. Süleyman Demirel'in cumhurbaşkanlığı döneminde tanınırlığını artan üniversitenin Doğu Kampüsünde yer alan Tıp Fakültesi'ni merhum iş adamı Dr. Üzeyir Garih yaptırmıştır. Kampüs, İstanbul yolu üzerindeki Çünür'de yolun iki tarafında Doğu Kampüsü ve Batı Kampüsü olarak ikiye ayrılmış durumdadır. Üniversitede 15 Fakülte, 2 yüksekokul, 5 enstitü, 17 adet meslek yüksekokulu bulunmaktadır.

Fakülteler

Diş Hekimliği Fakültesi

Fakültemiz 1995 yılında YÖK Yürütme Kurulu'nun 24.02.1995 tarihli kararı ile kurulmuştur. 1995-96 ögretim yilinda Tıp Fakültesi öğrencileri ile eğitim ve öğretime başlanılmıştır.
Fakültemizin ilk öğretim üyesi ve Kurucu Dekanı Prof.Dr.M.Şenol TÜZÜM'ün gayretleri ile ilimiz merkezinde bulunan Sümer Holdinge ait binanın fakültemize tahsis edilmesi sağlanmış, binada tadilat yapılarak, 1996-97 eğitim ve öğretim yılından itibaren fakültemiz bu binada faaliyetine devam etmiş, Mayıs 2002 tarihinde merkez kampüsteki Tıp Fakültesi Morfoloji binasının I. katına taşinmiştir.
Öğretim süresi beş yil olan fakültemiz, agiz boşlugu ve diş sagliginin korunmasi, diş ve dişeti hastaliklarinin tedavisi, diş ve çene ameliyatlari ile Protez yapımı konularında çalışacak diş hekimlerini yetiştirir.
Dişhekimligi fakültesini bitiren ögrenciye Dişhekimligi Yüksek Lisans Diplomasi ve Dişhekimi ünvanı verilir.
Ayrıca I. ve II. Sınıftaki tüm derslerini başaran öğrencilere istekleri doğrultusunda Önlisans Diploması verilir.
Fakültemiz mezunları serbest çalışabileceği gibi, bir devlet kuruluşunda veya uzmanlık eğitimini tamamladıkları taktirde Üniversitelerde görev alabilirler.
Akademik ve İdari Personel : 2010-2011 Eğitim ve Öğretim yılı itibariyle toplam akademik personel 111'dir. Bunların dağılımı.
Profesör : 5, Doçent Dr. : 7, Yrd. Doçent Dr. : 18, Uzman Dr. 3, Araştırma Görevlisi: 23 Doktora Öğrencisi: 55 Fakültemiz İdari Personel sayısı ise 36 dir.
Sağlık Hizmetleri Fakültemiz Klinik bilimler Bölümüne bağlı 8 Anabilim Dalında Poliklinik hizmetine başlanmıştır. Bu poliklinlerde sadece Isparta yöresine değil, ayni zamanda Antalya, Denizli, Burdur gibi geniş bir yelpaze de sağlık hizmeti verilmektedir.
Öğrenci Eğitimi: Fakültede toplam öğrenci sayısı 263'dir . Her yıl 72 öğrenci Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile alınmaktadır.Fakülteye alınan öğrenciler 5 yıllık bir eğitimden sonra (Yüksek Lisans) diploması ve dişhekimi ünvanı alarak mezun olurlar.Öğrencilerimize ilk üç yıl diş hekimliği temel derslerinin yanında Tıp Fakültesi elemanlarınca genel Tıp dersleri verilmektedir.
Fen-Edebiyat Fakültesi elemanlarınca ayrıca Türk Dili ve Fizik, Kimya bilgileri verilmektedir.Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri okudukları teorik dişhekimliği derslerinin pratiklerini öğretim üyelerinin nezaretinde bizzat hasta üzerinde yapmaktadırlar.

Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi

Fen Edebiyat Fakültesi

Güzel Sanatlar Fakültesi

lk olarak, 1994-1995 Eğitim-Öğretim yılında Resim, Grafik, Geleneksel Türk El Sanatları Bölümlerine Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alarak eğitimine başlamıştır. Daha sonraki yıllarda da Sahne Sanatları, Seramik, Müzik ve Tekstil Tasarımı Bölümleri açılarak eğitim-öğretimini halen sürdürmektedir. 2006 Eylül ayında Fakültemiz Doğu Yerleşkesine taşınarak Ertokuş Bey Derslikleri Binası içinde tamamen ayrı bir şekilde konuşlandırılmıştır. Bölümlerimiz açılış sırasına ve Bölüm/Anasanat dalı isim değişiklikleri ile birlikte aşağıda sıralandığı gibidir.
Resim Bölümü
Resim Anasanat Dalı
Grafik Bölümü
Grafik Anasanat Dalı
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü=
Tezhip Anasanat Dalı Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri Anasanat Dalı
Sahne Sanatları Bölümü
Oyunculuk Anasanat Dalı Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı Sahne Tasarımı Anasanat Dalı
Seramik Bölümü
Seramik Anasanat Dalı
Müzik Bölümü
Müzik Bilimleri Anasanat Dalı
Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü
Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı

İlahiyat Fakültesi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

  • Kamu Yönetimi
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
  • İktisat
  • İşletme
  • Maliye
  • Ekonometri
  • Sağlık Yönetimi
  • Uluslar Arası İlişkiler

Mühendislik Fakültesi

  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makine Mühendisliği:
  • Jeoloji Mühendisliği
  • Maden Mühendisliği
  • Jeofizik Mühendisliği
  • Çevre Mühendisliği:
  • Tekstil Mühendisliği
  • Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
  • Mimarlık
  • Şehir ve Bölge Planlama
  • İnşaat Mühendisliği.
  • Endüstri Mühendisliği
  • Gıda Mühendisliği:
  • Kimya Mühendisliği
  • Otomotiv Mühendisliği:

Mimarlık Fakültesi

  • Mimarlık
  • Şehir ve Bölge Planlama

Orman Fakültesi

Orman Mühendisliği
Orman Endüstri Mühendisliği
Peyzaj Mimarlığı

Teknik Eğitim Fakültesi

Teknik Eğitim Fakültesi YÖK Yürütme Kurulunun 14–25/02/1994 tarihli kararı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 24. 03. 1994 tarih ve 7650 sayılı yazıları ile açılmıştır. 1994-1995 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Makine Eğitimi Bölümü Tesisat Öğretmenliği ile Yapı Eğitimi Bölümü Yapı Öğretmenliği programlarına öğrenci alarak eğitim faaliyetlerine başlamıştır.
Kuruluş kanununa göre Fakültemizde aşağıda belirtilen 10 Bölüm ile bunlara bağlı 30 Anabilim Dalı bulunmaktadır.
  • Elektrik Eğitimi Bölümü
-Elektrik Makineleri Eğitimi Anabilim Dalı -Enerji Tesisleri Eğitimi Anabilim Dalı -Aydınlatma ve Tesisat Eğitimi Anabilim Dalı
  • Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü
-Elektronik Eğitimi Anabilim Dalı -Telekomünikasyon Eğitimi Anabilim Dalı -Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Anabilim Dalı -Kontrol Eğitimi Anabilim Dalı
  • Makine Eğitimi Bölümü
-Tasarım ve Konstrüksiyon Eğitimi Anabilim Dalı -Mekanik ve Makine Elemanları Eğitimi Anabilim Dalı -Otomotiv Eğitimi Anabilim Dalı -Enerji (Tesisat) Eğitimi Anabilim Dalı -Talaşlı Üretim Eğitimi Anabilim Dalı -Üretim Planlama ve Kontrol Eğitimi Anabilim Dalı
  • Metal Eğitimi Bölümü
-Döküm Eğitimi Anabilim Dalı -Kaynak Eğitimi Anabilim Dalı -Mekanik-Metalurji Eğitimi Anabilim Dalı -Malzeme Bilimi Eğitimi Anabilim Dalı -Ekstraktif Metalurji Eğitimi Anabilim Dalı
  • Tekstil Eğitimi Bölümü
-Apre, Boya, Baskı Eğitimi Anabilim Dalı -İplik Eğitimi Anabilim Dalı -Dokuma Eğitimi Anabilim Dalı -Örgü Eğitimi Anabilim Dalı -Hazır Giyim Eğitimi Anabilim Dalı
  • Mobilya ve Dekorasyon Eğitimi Bölümü
-Ağaç Malzeme Eğitimi Anabilim Dalı -Mobilya Eğitimi Anabilim Dalı -Dekorasyon Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yapı Eğitimi Bölümü
-Yapı Eğitimi Anabilim Dalı -Yapı Tasarımı Eğitimi Anabilim Dalı -Geoteknik Eğitimi Anabilim Dalı -Restorasyon Eğitimi Anabilim Dalı
  • Eğitim Bölümü
  • Mekatronik Eğitimi Bölümü
  • Matbaa Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
  • Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği
  • Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği
  • Tesisat Öğretmenliği
  • Otomativ Öğretmenliği
  • Mekatronik Öğretmenliği

Ziraat Fakültesi

Sağlık Bilimleri Fakültesi

Hukuk Fakültesi

Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Bakanlar Kurulu'nun 12/8/2008 tarih ve 2008/14045 sayılı Kararı (RG.04.09.2008-26987) ile kurulmuştur. Üniversitemizin yeni fakültelerinden biri olan Hukuk Fakültesi, genç ve dinamik eğitim kadrosuyla, Türk yükseköğretim sisteminin ve Üniversitemiz'in vizyonuna bağlı, evrensel hukuk değerlerinin savunucusu hukukçular yetiştirmek amacıyla, 2009-2010 akademik yılında eğitim-öğretime başlamış olup, 209 öğrencisi bulunmaktadır.
Kamu Hukuku Bölümü
Anayasa Hukuku Anabilim Dalı Genel Kamu Hukuku Anabilim Dalı Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi Anabilim Dalı İdare Hukuku Anabilim Dalı Ceza ve Ceza Muhakemesi Hukuku Anabilim Dalı Milletlerarası Hukuk Anabilim Dalı Mali Hukuk Anabilim Dalı Hukuk Tarihi Anabilim Dalı
Özel Hukuk Bölümü
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı Medeni Hukuk Anabilim Dalı Medeni Usul ve İcra İflas Hukuku Anabilim Dalı Milletlerarası Özel Hukuk Anabilim Dalı Ticaret Hukuku Anabilim Dalı

DEĞERLENDİRME ve HEDEFLER
Hukuk Fakültesinin genç ve dinamik öğretim üyesi kadrosu ile geleceğin hâkim, savcı, avukat ve diğer hukuk mesleklerine eleman yetiştirmek için her türlü gayreti gösterilmektedir. Fakültemiz yeni kurulmuş olmasına rağmen eğitim kadrosu tecrübeli öğretim üyelerinden oluşmaktadır. Fakültemizin kadrolu biri profesör, üçü doçent, dördü yardımcı doçent olmak üzere sekiz hukukçu öğretim üyesi yanı sıra Üniversitemizin diğer bölümlerindeki öğretim üyelerinden de destek alınmaktadır. 2009-2010 eğitim-öğretim yılını sorunsuz bir şekilde tamamlayarak 2010-2011 eğitim-öğretim yılında yeni öğrencilerimiz öğrenime başlamışlardır. Öğretim kadromuzu güçlendirmek için gerekli çalışmalar sürdürülmektedir. Bu doğrultuda Üniversitemiz ve Fakültemiz adına toplam 7 kişi yükseklisans ve doktora öğretimi yapmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı aracılığı ile gönderilmiştir.
Etkin öğretim, öğrenci ile öğretim üyesinin yüz yüze, iletişim içinde yapılan öğretimdir. Bu amaçla öğrencilerimizin kaliteli öğrenim görmeleri için, iki şubeli eğitim verilmektedir. Yine bu hedef doğrultusunda Üniversitemiz kapsamında Fakültemizdeki eğitim-öğretimi Bologna Süreci olarak ifade edilen Yüksek Öğretimde Avrupa Ortak Eğitim alanına uyumlu hale getirilmiştir. Fakültemiz, Bologna sürecinin gereklerini yerine getirmiş Türkiye’deki az sayıdaki hukuk fakültelerinden birisidir.
Fakültemizde en az bir yabancı dilin iyi derecede öğrenilmesini hedeflemekteyiz. Bu amaçla, temel yabancı dil derslerini takiben seçmeli mesleki yabancı dil dersleri verilmektedir. Türkiye’nin seçkin üniversitelerinden birisi olan Süleyman Demirel Üniversitesi, Türkiye’nin AB eğitim programları çerçevesinde öğrenci ve öğretim elemanlarının Avrupa’daki üniversitelerle karşılıklı değişimini sağlayan Erasmus Programı çerçevesinde çok sayıda üniversite ile anlaşmalar yapmıştır. Hukuk Fakültesi olarak Avrupa’da dört hukuk fakültesi ile ikili işbirliği anlaşması yapılmış olup, bu anlaşmalara yenilerini eklemek için görüşmeler devam etmektedir.
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Kamu Hukuku Anabilim Dalında yüksek lisans öğrenimine başlayacaktır. Özel Hukuk Anabilim Dalında yüksek lisans programı açılması, özel hukuk ve kamu hukuku alanlarında doktora programının açılması ile ilgili olarak çalışmalara başlanmıştır.

Teknoloji Fakültesi

Teknoloji Fakültesi 13.11.2009 tarihinde kurulmuştur. Kurucu dekan olarak Prof. Dr. Osman İPEK atanmıştır. İlk öğrencilerini 2010/2011 öğretim yılında almıştır.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği, İmalat Mühendisliği ve Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümleriyle eğitim - öğretim yapmaktadır.

Eğitim Fakültesi

Eğitim Fakültesi, 29 Ocak 2010 Cuma tarihli ve 27477 sayılı resmi gazetede yayınlanmasıyla, Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığının 17/11/2009 tarihli ve 28410 sayılı yazısı üzerine, 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 4/12/2009 tarihinde kurulmuştur.
Eğitim Fakültesi’nde açılması planlanan bölümler aşağıdaki gibidir:

1. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
a. Müzik Öğretmenliği
b. Resim-İş Öğretmenliği
c. Heykel Öğretmenliği
2. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
a. Rusça Öğretmenliği
b. Arapça Öğretmenliği
c. İngilizce Öğretmenliği
3. İlköğretim Eğitimi Bölümü
a. Okul Öncesi Öğretmenliği
4. Eğitim Bilimleri Bölümü
a. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenliği
5. Özel Eğitim Bölümü
a. Zihinsel Engelliler Öğretmenliği
6. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
a. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
7. Yetişkin Eğitimi Bölümü
a. Yetişkin ve Yaşam Boyu Eğitim Öğretmenliği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder