1 Temmuz 2012 Pazar

Android'de pili tüketen yeni detay




Arkadaşlar Android işletim sistemli telefonumun ilk aldığım zamanlarda şarjı çok az gidiyordu çok fazla kullanmazsam 1,5 gün falan gidiyordu. Android işletim sistemini güncelleyip sürüm yükselttikten sonra bu süre  4-5 güne kadar çıktı. Nette dolaşırken pili tüketenlerin neler olduğunu öğrendim ve sizinle paylaşmak istedim. Meğersem pili google bitiriyormuş.

Android uygulamalarında gösterilen reklamlardan sonra bu şeyin de pili adeta sömürdüğü ortaya çıktı!

Purdue Üniversitesi , daha önce Android uygulamalarında gösterilen reklamların telefonun pilini hızla tükettiğini göstermişti.
Purdue Üniversitesi araştırmacıları şimdi ise uzun zamandır şüphelenilen bir konuyu açığa çıkardı: Google Play 'deki " enerji
hataları ".

Buna göre bazı Android uygulamaları Android'in güç denetimini
veya "wakelock API "sını kullanırken hatalar yapıyor. Geliştiricilerin büyük bölümü bu API'ları gerektiği gibi kullansa da, yaklaşık çeyreği bunu yapmıyor. Araştırmaya göre bu hatalar, tam olarak
şarjlı bir telefonun pilinin 5 saatte bitmesine neden olabiliyor. Araştırmacılar test ettikeleri 187 uygulamadan 42 tanesinin " wakelock " hatalarına sahip olduğunu söylüyor.
Telefonunuzu root ederek bu uygulamaları kaldırarak da pil ömrünüzü uzatabilirsiniz.Konuyla ilgili sorularınız olursa yorum kısmından bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder